Uncategorized

Quirimbasin saaristo, Mosambik: Matemo Island & Rolas Island – Paratiisi Mosquito -verkon

päivä 4 ja 5 Quirimbasin saaristossa olivat jopa enemmän kokemuksia kuin edelliset päivät. Olimme palkanneet itsellemme kapteenin, joukkueen sekä veneen sekä lähtemään tarkistamaan kaksi Matemon ja Rolas-saaren lähellä.

Nousimme Dhow -alueellemme (perinteinen mosambikaanivene) ja suuntasimme kokonaan turkoosi vesillä. Kun pyöritimme suuren hiekkabaarin, joka on jäänyt mereen, olimme peloissaan siitä, mitä näimme. Erittäin pitkä täysin valkoisen hiekan ja poistaminen, kuten vesillä voi olla meidän edessämme. Saaren toisessa päässä oli yksi erityinen (ja erittäin kallis) lomakeskus, samoin kuin toisella puolella oli kylä.

Saapuminen upealle Matemo Islandille, Mosambikille

Nick & Henrik veneessä Matemo Islandille, Mosambikille
Päätimme perustaa leirin näiden kahden välillä. Camp sisälsi meidät asettamaan köyden kahden palmujen väliin sekä kodin 3 hyttysverkomme köyteen. Teimme hiekkarannan oman ja rakensimme uudelleen vaurioituneen puulämmän varjoon sekä suojaan. Nickin sekä Henrik tekivät pullohuihkun, Alice sekä tein roskien alueen ja pyyhkäisin pois kaikki ylimääräiset puhtaat ja vedin kaiken tyyppiset epämiellyttävät rikkakasvit ja kivet.

Ja siellä sinulla on se, leiri!

Kun aurinko laski, me kaikki menimme uimaan ja osoittivat tarkalleen, kuinka onnekkaita meidän on oltava niin upeassa paikassa … ja saada se periaatteessa itsellemme. Sinä yönä maukkaan illallisen jälkeen, joka oli tuoreita kaloja ja riisiä, kehitimme suuren nuotion rannalla sekä nauttimme tähdet sekä Henrikin ukulelen pelaamisesta ennen kuin kutsut sitä yöksi. Nukuimme suoraan tuulen hyttysverkkojemme tähtien alla arkin kanssa maassa ja huovan päällä, se oli täydellisyyttä.

leiri yölle Matemo Islandilla, Mosambikilla

Seuraavana aamuna olimme varhain voittamaan vuorovedet ja teimme menetelmän Rolas-saarelle. Jälleen upea, upea saari. Tällä kertaa se oli täysin tyhjä paitsi erittäin pieni kalastuskylä. Perustimme leirimme ja rentoudumme varjossa uinnin välillä kristallinkirkkaissa, täydellisissä vesissä.

Nämä kaksi saarta on siunattu kaikkein ihanimmilla rannalla ja vesillä, joita olemme koskaan nähneet matkoillamme, samoin kuin se, joka ilmoittaa paljon näkemämme paikoista! Uimme, luetaan, napautuneena ja söimme koko päivän ja olimme täydellisessä rentoutumistilassa. Sinä iltana uskomattoman auringonlaskun jälkeen meillä oli vielä yksi maukas ateria grouper -muhennosta riisin kanssa ja 4 meistä meni valtavan, valkoisen hiekkapalkin päälle ja kehitti kokkoa.

Nautimme päättymisestä, kunnes tuskin voisi pitää silmämme auki. On upea tunne löytää jostakin niin kaukaisesta että saaren ainoista turisteista sekä mailista joka suuntaan. Vielä yksi erinomainen päivä paratiisissa.

Dariece veneessä Matemon saarelta Rolas Islandiin, Mosambikiin

Saapuminen Lovely Rolas Islandiin, Mosambikiin
Veneen purkaminen Rolas Islandilla, Mosambikilla

Nick tekee meistä lounasta tulen yli, Rolas Island, Mosambik
Leirimme yöksi Rolas Islandilla, Mosambikilla

Upea auringonlasku – Rolas Island, Mosambik
Meistä 4 nauttii yöllä kokkoa hiekkapalkissa – Memo Island, Mosambik

Kolmen päivän kuluttua näillä fantastisilla saarilla pakatimme leirin sekä tarvittiin poistumaan Rolas Islandista varhain, jotta voimme voittaa vuorovedet. Päätimme tehdä pit -pysähtymisen takaisin Matemon saarelle aamu -uintia varten, valokuvia sekä rentoutumista ennen matkaa takaisin Ibo -saarelle.

Kävely kohti upeaa hiekkalista – Matemo Island, Mosambik

Sokeasti valkoinen hiekka ja kristalli poistavat vedet Matemon saarella, Mosambikissa
Tämä on elämää! Matemo Island, Mosambik

Dhow -veneemme purjehtia upeaan Quirimbas -saaristoon. Matemo Island, Mosambik
Kaunis ranta Matemon saarella, Mosambik

Whoooo hoooo! Vuohet tiellä rakastava elämä Matemo Islandilla, Mosambikilla
Osoitimme takaisin afrikkalaisessa potissa myöhään iltapäivälläOon ja olivat mielellään nähdessään Stephane (ja hänen ruoanlaitonsa) uudelleen. Matka oli upea, jota me neljä meistä ei koskaan unohda. Sinä iltana meidän piti ilmoittaa hyvästit uudelle hyvälle ystävällemme Henrikille. Hänen piti liikkua ennen kuin hänen viisuminsa päättyi kuitenkin Nick, Alice ja päätin viettää vielä yhden päivän Ibo Islandilla nauttien rauhallisesta kyläelämästä.

Se oli emotionaalinen hyvästit, koska olimme päätyneet melko lähellä Henrikin kanssa niin kuin kaipaamme matkustamista hänen kanssaan erittäin paljon. Se on menetelmän reppu, ja tuotat erityisiä siteitä ihmisten kanssa, joilla on nämä fantastiset kokemukset, ja päädyit olemaan välittömiä ystäviä. Toivomme pitävänsä yhteyttä hänen kanssaan ja ehkä jonain päivänä tyydyttää jälleen joko tiellä tai Saksassa.

Seuraava päivä Ibo Islandilla oli täydellinen. Nautimme Stephane’n ruoanlaitosta sekä Nickille samoin kuin kävelin ympäri saarta tyydyttämällä alueellisia ihmisiä ja ottaen joitain kuvia kyläläisistä ja heidän päivittäisestä elämästään. Ibo Islandilla oleminen oli kuin astuminen aikalaitteeseen. Autoja ei ole, ihmiset hyödyntävät kaivoja vesihuoltoihinsa, kanat ja vuohet vaeltavat kaduilla, voima sulkeutuu illalla ja aterioita nauttii kynttilävalolla.

Ihmiset olivat niin ystävällisiä ja erittäin iloisia nähdessään meidät, se on erittäin valtakunnallinen paikka niin hyvin kuin olimme erittäin onnekkaita nähdessään sen tässä valtiossa. Olen varma, että se päätyi erittäin näkyvään turistitutkalla tulevina vuosina.

kyläläisen koti, Ibo Island, Mosambik

Dariece kokeilee alueellista menetelmää asioiden tuomiseksi! Ibo Island, Mosambik
Mosambikaaninen poika. IBO -saari

Hautausmaa Ibo Islandilla, Mosambikilla
Dariece alueellisten naisten kanssa – Ibo Island, Mosambik

Söpö Mosambican nuoret heiluttavat kameraa. IBO -saari
Nopean parranajojen saaminen Ibo Islandin kaduille, Mosambikille

Dariece joidenkin kylälapsten kanssa, Ibo Island, Mosambik
Ilmoitimme hyvästit Stephaneen ja meistä kolme nousivat erittäin pieneen, erittäin ruuhkautuneeseen veneeseen takaisin mantereelle, jossa tarttuimme bussiin takaisin Pembaan. Matka oli paljon parempi (tuskin) kuin Urikin Jeepin takana oleva matka. Emme kuitenkaan ole koskaan olleet niin likaisia ​​elämässämme! Tie oli erittäin kuoppainen, erittäin likainen tie, samoin kuin tarvitsimme ikkunat auki, jotta emme hikoilemaan itseämme täydelliseen kuivumiseen. Siihen mennessä, kun saavutimme määränpäähän, meidät peitettiin pää varpaisiin hienossa, punaisessa afrikkalaisessa lialla, samoin kuin kasvomme näyttivät siltä kuin ne olisivat maalattu siihen.

Erittäin täysi veneretki takaisin mantereelle, Quirimbasin saaristo, Mosambik
Vuohet tiellä kuoppaisella, likainen bussimatka takaisin Pembaan

Mosambikaaninen nainen lapsensa kanssa puolellaan – menetelmällä takaisin Pembaan, Mosambikiin
Paikalliset nuoret innostuivat nähdessään meidät bussissa, Pemba, Mosambik

Ajojen jälkeen ilmoitimme hyvästit uudelle hyvälle ystävällemme Alice. Hän tarttui lentoon Pembasta samoin kuin Nickillä, samoin kuin tein menetelmästämme hiukan kauempana etelään Mosambikin saarelle. Kaipaamme myös matkustamista Alicen kanssa erittäin paljon, samoin kuin olimme myös todella läheisiä hyviä ystäviä hänen kanssaan. Oli mukavaa matkustaa vielä yhden naisen kanssa ja pystyin saamaan naisen puhumaan kerran! Muutaman muun tavannamme pariskunnan lisäksi näyttää yleensä yksin urosmatkailijat. Olen varma, että pidämme yhteyttä hänen kanssaan, samoin kuin koskaan ei muista Ainoa Luxemburgin henkilöä, jonka olemme koskaan tavanneet.

Kuten tämä viesti? Kiinnittää sen!

Vastuuvapauslauseke: Vuohet tiellä on Amazon -kumppani ja samoin tytäryhtiö joillekin muille jälleenmyyjille. Tämä tarkoittaa, että teemme palkkioita, jos napsautat linkkejä blogissamme ja ostamme kyseisiltä jälleenmyyjiltä.